مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر نویسی!

وحید نصیری کیا | دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۱ ق.ظ | ۲ نظر

حاشیه کتاب خوای- ترازوی نشر نویسی!
بنا بر رابطه دوستی نسبتا رسمی با آقای م.ش قرار گذاشتیم که هر هفته مطلبی برای سایت رجانیوز با عنوان «ترازوی نشر» تهیه کنم، که هر  یکشنبه در صفحه نخست-ستون وسط منتشر می شود. روند کار و محتوای مطلب هم به این صورت است که طی چند تماس با کتابفروشی های مختلف در تهران و شهرستان کتاب های پرفروش جبهه انقلاب اسلامی به تفکیک هر فروشگاه با معرفی اجمالی کار می شود. هم معرفی و تبلیغ یک کتابفروشی خوب هست، هم کتاب خوب. گفتم بد نیست برای رویت رفقا و هم در جهت بالا رفتن مطالب اینجا بازنشرش بنماییم. بالاخره یک ظرفیت است که می شود ازش استفاده کرد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید بفرمایید حتما استفاده می شود. منتظر فرصتی هستم که باچندتا از خبرگزاری های دیگر هم همکاری بکنیم. لطفاً نظر بدین مخصوصا رفقای «شبکه مردمی کتاب». لازم به ذکر است که مطلب بطور خلاصه در رجانیوز کار شده و یکسری توضیحات اضافه حذف شده.

جبهه کتاب فسا: فسا، ضلع غربی میدان مصلی فروشگاه کتاب جبهه کتاب 07313345300
«رودخوانی» که چند هفته‏ای است لیست پرفروش ها را ترک نمی‏کند، در فروشگاه جبهه کتاب فسا ماجرای دیگری دارد. محمدمهدی سیار شاعر رودخوانی هفته گذشته مهمان جشن امضا جبهه کتاب بود. سیار که به زادگاه خودش آمده بود، در این مراسم با دو تن از مشوقان دوران نوجوانی و جوانی دیداری تازه کرد. این کتاب وزین همه اشعارش هم آیینی نیست و اشعار سیاسی، اجتماعی، عاشقانه و با موضوع طبیعت هم دارد.
مدتی بعد از اینکه نسخه اولیه کتاب رودخوانی به مقام معظم رهبری تقدیم می شود، از دفتر رهبر انقلاب با آقای سیار تماس می گیرند و به آقای سیار می گوید: «آقا می فرمایند کتابتان خوب و بالاتر از خوب بود.»
در ایام فاطمیه که در جلسه‏ای خدمت مقام معظم رهبری می رسند، آقا به آقای سیار می فرمایند: «کتابتان را کامل خواندم و بسیار خوب بود.» شعری در کتاب رود خوانی هست درباره برف که با  "کولاک کرده‏ای" تمام می شود. مقام معظم رهبری پس از تعریف‏های زیادی که از کتاب کردند فرمودند: «در یک کلام آقای سیار کولاک کرده ای...»

سیار-رودخوانی

«رودخوانی» آقای سیار با فروش 350 جلد در یک هفته پرفروش ترین کتاب فروشگاه «جبهه کتاب» بوده است.
مجموعه 4 جلدی «منِ دیگرِ ما» نوشته حجت الاسلام عباسی ولدی به همراه ضمیمه «بازی، بازوی تربیت» که کتاب فوق العاده‏ای در زمینه تربیت فرزند تا 7 سالگی است، دومین کتاب پرفروش بوده است.
سومین کتاب هم،  اثر جامع و نفیس «دایرة المعارف مصور امام خمینی(ره)» است که انتشارات سایان منتشر کرده است.
«دار و دسته دار علی» هم در این فروشگاه یکه تازی می کنند. «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‌ها» و « برانکارد دربستی» کتاب‌های این مجموعه هستند. این مجموعه را که اکبر صحرایی نوشته است نگاهی طنز به اتفاق رخ داده در دفاع مقدس دارد. دوگانه خوانی این داستان ها را از دیگر ویژگی های این مجموعه سه جلدی است. علاوه بر این که این مجموعه طنز، به صورت تک داستان ارائه شده ولی خواننده با خوانش کل مجموعه به یک برداشت دومی می رسد که حکم رمان خواهد داشت.
به هر حال اگر اهل فسا هستید و تا به حال به «جبهه کتاب» گذرتان نیفتاده است، سری به این فروشگاه بزنید. علاوه بر اینکه می توانید به وبلاگ این فروشگاه به آدرس نگاهی بیندازید «jebheketab.blog.ir».

ترنجستان سروش: تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل فلسطین و ابوریحان 02166493620
در ترنجستان سروش هم شعر حرف اول را می زند. با این تفاوت که در ترنجستان نوبت به «گلشن شیدایی» رسیده است. کتاب «گلشن شیدایی» اشعار تصحیح شده و منتشر نشده علامه طباطبایی(ره) است که به همت محمدرضا رمزی‌ اوحدی تصحیح و تدوین شده و انتشارات کتاب همه آن را منتشر کرده است. این اثر مشتمل بر چهار فصل با عناوین «شمیم شهود»، «شهد شهود»، «ملحقات» و «شهد شیدایی» است که فصل اول دربردارنده سروده‌های علامه در قالب غزلیات، مثنوی، مسمط تضمینی، ترکیب‌بند و مفردات است، فصل دوم اشعار شعرای معاصر در سوگ علامه طباطبایی(ره) را شامل می‌شود، فصل سوم دست‌خط‌های مرحوم علامه و فصل پایانی نیز متن سه نامه از مرحوم علامه را به خود اختصاص داده است.

علامه طباطبایی
دومین کتاب پرفروش ترنجستان «هویت ملی در قصه های عامه ی دوره ی صفوی» عصر داستان است. کتاب «هویت ملی در قصه های عامه ی دوره ی صفوی» کوششی است برای دریافت و فهم امروز در بازخوانی دیروز. دکتر محمد حنیف که پیش از این او را در قامت داستان نویس هم دیده ایم، کتابی خواندنی را فراهم کرده است. کتابی که هم از لحاظ بحث نظری غنی است و هم از جهت گرداوری قصه های عامه. در بخش ضمایم کتاب هم پنجاه و هفت قصه‏ی شفاهی گرد آمده است.
اگر می خواهید خودتان با روش صحیح جریانات سیاسی را تحلیل کنید کتاب «روش تحلیلی سیاسی، برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری» را از دست ندهید. این کتاب به همراه کتاب «خانواده» موسسه جهادی (صهبا)، از کتاب های پرفروش بوده اند که برگرفته از بیانات معظم رهبری هستند.
رمان «کمی دیرتر» سید مهدی شجاعی که نگاهی چالشی به منتظران ظهور دارد با کنایه هایی سیاسی، با توجه به ایام میلاد امام زمان(عج) از دیگر پرفروش‏های ترنجستان بوده‏ است.
«نفر پازدهم» جهانگیر خسروشاهی و «سنگ سلام» بایرامی هم از دیگر پرفروش‏های ترنجستان هستند.

کتاب آفتاب مشهد: مشهد، چهارراه شهدا، روبروی شیرازی14، پاساژرحیم پور، 5112222204.
در کتاب آفتاب «تو می آیی؟» صفایی حایری با توجه به ایام میلاد حضرت ولی عصر(عج) پرفروش بوده است.

7 روایت خصوصی-امام موسی صدر

«7 روایت خصوصی» از زندگی امام موسی صدر همچنان در صدر است. کتابی که شاید نسبت قیمت و اندازه و قطعش کمی نامتعارف است، ولی به خواندنش می ارزد. روایت‏های ناب و البته خصوصی و شخصی که گرچه گاه نکاتی همگانی نیستند و تفسیرشان با عنایت به جایگاه اجتماعی و فرهنگی ایشان امکان پذیر است.
«روضه های ناشناخته کربلا»، سید علی اصغر علومی بعد از کتاب های شعر پرفروش بوده است. این کتاب دریچه ای است برای آغاز نگاهی تازه به روضه های مدیریتی، روضه های اجتماعی، روضه های سیاسی عاشورا و ... که هرکدام مخاطب خاص خود را خواهد داشت و تاملی اشک آلود را برخواهد انگیخت. بیایید این بار امام حسین(ع) را در این قاب تماشا کنیم: امام حسینی که اداره ی ماجرای کربلا بر عهده اوست، و حسین مدیری است در مدار کربلا ...
جلد یک «آیینه جادو» سیدمرتضی آوینی هم هنوز حرف‏های تازه و عمیقی برای علاقه مندان به حوزه اندیشه و سینما دارد، حرف هایی که می شود آغاز نگاه های نو باشد.

برقعی-رقعه

و اما با هم بازار شعر. که این روزها خوب گرم شده است. در کتاب آفتاب «رقعه» سیدحمیدرضا برقعی، «رودخوانی» محمد مهدی سیار، «بی بال پریدن» مرحوم قصیر امین پور، «هی شعر تر انگیزد» و «سکته ملیح» سعید بیابانکی از جمله کتاب های شعر پرفروش این فروشگاه بوده اند.

خانه کتاب 57: تهران، خیابان آیت الله طالقانی، تقاطع خیابان شهید مفتح، نبش مترو 21۸۸۳۸۱۵۶۸
و بازهم شعر! بازار شعر خانه کتاب 57 را فاضل نظری با کتاب «ضد» گرم کرده است. «بنویس او، بخوان تو» بقایی هم که متنی ادبی است و از شعر کم ندارد.
«قصه های خوب بچه های خوب» مرحوم آذریزدی هم از آن مجموعه های ماندگار است که در این فروشگاه مخاطبان زیادی داشته است.
«تاریخ معاصر ایران» تالیف موسی نجفی و موسی حقانی از آثار فوق العاده مجموعه «انتم الاعلون» انتشارات آرما است که یک دوره کوتاه و جامع از تاریخ معاصر را در خود دارد.
«راز قطعنامه» هم در حوزه کتاب‏های سیاسی پرفروش بوده است.
در کتاب 57 دو کتاب هم که نگاهی به عصر ظهور دارند پرفروش بوده اند. کتاب «عصر ظهور» کورانی و «6 ماه پایانی» سروستانی از انتشارات موعود.
«یوسرائیل و صهیوناکراسی»(ایالات متحده اسرائیل و سلطه صهیونیسم بر مردم) هم آخرین کتاب پرفروش این فروشگاه است. این کتاب در بخش‏های مختلفی تنظیم شده است. کتب دینی، نقشه راه و ماهیت جهودان، جنایات علیه بشر و بشریت توسط جهودان صهیونیست(جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و ماجرای هولوکاست، فعالیت های غیر صلح آمیز اسرائیل و ترور جان اف کندی به دستور بن گورین و توسط عوامل موساد)، دموکراسی در آمریکا، نوع حکومت و انتخاب رئیس دولت در انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و غیره، و نکاتی چند پیرامون وضعیت فرهنگی آمریکا می آید.

کتابستان: تهران، میدان شهدا، ایستگاه مترو شهدا، 2133350072
در کتابستان هم رمان «رویای نیمه شب» مظفر سالاری پرفروش بوده است.
«از یاد رفته» که خاطراتی از واجب فراموش شده –امر به معروف و نهی از منکر- که همت جنبش دانشجویی حیا جمع آوری شده است دومین کتاب پرفروش کتابستان بوده است. کتابی که خواندنش انگیزه ایجاد می کند برای احیاء این واجب دینی، مخصوصا مقدمه فوق العاده آیت الله جاودان.
«چی شد چادری شدم»، «قصه های خوب بچه های خوب»، «نامیرا» و «انسان 250 ساله» از دیگر کتاب های پرفروش کتابستان بوده اند.

نظرات  (۲)

شما هم که استاد نو آوری هستید!
حتما کارهائی که ارائه میدید مثل تمام کارهای قبلی جذاب و البته جدید خواهند بود!
منتظریم!
پاسخ:
سلام
ایشالا
قشنگ بود!
بیانش هم علاوه بر مطلبش قشنگ بود!
دست شما درد نکنه!
 چه نتیجه ای داره؟ ینی فروشش بیشتر میشه؟
پاسخ:
بله خوب
هم معرفی کتاب ها میشه هم معرفی مراکز فروش
از چند نفر شنیدم که خوندن یعنی خب دیده میشه
البته باید چندتا نوآوری توش انجام داد ایشالا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی