مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(3)

وحید نصیری کیا | شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

حاشیه کتاب خواری- ترازوی نشر نویسی(3)
درباره ترازوی نشر و کارکردش پیش از این توضیح داده بودم و اینکه این سری مطالب را به سفارش سایت رجا تهیه می کنم. چند وقتی حال به روز کردن اینجا نبود حتی با وجود این مطلب سفارشی، برای همین امروز مطالب هفته های گذاشته را بازنشر می کنم تا سیر آنها حفظ شود. تاریخ انتشار مطلب را هم با تاریخ تهیه یکسان کردم. این مطلب را در رجانیوز هم می توانید دنبال کنید.

فروشگاه صحاب: گلزار شهدای اصفهان- مجموعه فرهنگی ستارگان- فروشگاه کتاب صحاب: 03116628195
حال هوای فروشگاه «صحاب» کمی متفاوت است، کتابفروشی که تلاش خود را کرده است تا جمعی از بهترین کتاب های دفاع مقدس را گردهم بیاورد و یک فروشگاه کتاب خاص را ایجاد کند. البته این روزها صحاب در تلاش است تا تغییراتی در ظاهر فروشگاه خود ایجاد کند و موضوعات بیشتری را از «کتاب های خوب» را پوشش دهد.
پس از انتشار دو دست نوشته مقام معظم رهبری در حاشیه کتاب «عباس دست طلا» و «من زنده ام» این دو کتاب مثل دیگر کتاب هایی که رهبر بر آنها حاشیه نوشته اند پای ثابت پرفروش های کتاب فروشی های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شده اند. نکته جالب توجه این دو کتاب این است که هر دو با قیمت پایه و بدون افزایش قیمت در حال عرضه هستند.
«عباس دست طلا» اولین کتاب پرفروش «صحاب» است، که  آقا در موردش فرموده اند: «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. ...». دومین پرفروش «صحاب» هم کتاب «من زنده ام» است.
اما «پایی که جاماند» که سومین پرفروش صحاب است، با ویژگی های خاص خودش و کمی هم شباهتش با «من زنده ام» می تواند روی دیگری از روایت این کتاب باشد. هر دو کتاب درباره اسارت در زندان های رژیم صدام است و هر دو به قلم راویان کتاب است نه مصاحبه کننده، فقط یکی روایت پسری نوجوان در زندان های مخفی عراق است و دیگری روایت دختری نوجوان که به اسیر شده است.
«دا» خاطرات سیده زهرا حسینی که این روزها ترجمه اش در امریکا هم منتشر شده است هنوز پرفروش است و از اقبال مخاطبان به آن کاسته نشده است.
بعد از کتاب های حاشیه دار نوبت می رسد به کتاب های انتشارات ابراهیم هادی که با کتاب های خاص خودش خوب در دل مخاطبان آثار دفاع مقدس جا بازکرده است.
کتاب «یازهرا» که زندگی نامه شهید تورجی زاده است در میان همشریانش پرفروش بوده است. بعد از این کتاب «مسافر کربلا» و «شاهرخ؛ حر انقلاب اسلامی» و «ابراهیم هادی» در ردیف های بعدی قرار دارند.
کتاب «عارفانه» این انتشارات که زندگی نامه طلبه جوانی به نام احمدعلی نیری است حال و هوای دیگری دارد. یکی از آن جوان هایی که ره صدساله را یک شبه طی کردند. طلبه ای که از شاگردان آیت الله حق شناس بودند و ارتباط خاصی با حضرت ولی عصر(عج) داشته اند. این کتاب خاص را از دست ندهید.
و آخرین خبر از کتاب صحاب اینکه این هفته اصفهانی ها می توانند کتاب «من زنده ام» را با 25% تخفیف از این کتابفروشی تهیه کنند.
رسانه بیداری: اهواز، خیابان خوانساری، نبش کافی، شعبه یک
اتوبان آیت الله بهبهانی جنب حوزه امام خمینی، شعبه دو: 09387610872
این روزها در گرمای طاقت فرسای جنوب «رسانه بیداری» با دو شعبه «کتاب های خوب» را در اهواز عرضه می کند. هفته گذشته «روش تحلیل سیاسی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری پرفروش ترین کتاب این کتابفروشی بوده است. کتابی که به مخاطب ماهیگیری می آموزد نه اینکه ماهی به دستش بدهد. از ویژگی‌های این کتاب این است که علاوه ‌بر ویژگی‌های مهارتی، کاربرد آن در سخنان رهبر انقلاب به صورت مصداقی نشان داده شده است. کتاب دستینه‌ای راه‌گشا برای جوانان دانشجو فعالان سیاسی است و این‌قدر کاربردی هست که می‌شود از روی دسته‌بندی آن، تحلیل‌های سیاسی رایج و مرسوم را نقد کرد.
«عارفانه» که ذکر در قسمت قبل رفت، دومین کتاب پرفروش «رسانه بیداری» بوده است.
سومین کتاب، اولین کتاب از مجموعه «نقش و رسالت زن»، با عنوان «عفاف و حجاب» است که برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است.
بر خلاف هفته های قبل گویا این هفته بازار گرم شعر کمی سرد شده است و در ترازوی نشر این هفته «رقعه» برقعی تنها کتاب شعر است. کتابی که با این بیت آغاز می شود:« همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم/قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم ».
«رازقطعنامه» که یک کتاب سیاسی-تاریخی از ماجرای پذیرش قطعنامه است، در این کتابفروشی اهوازی پرفروش بوده است و «شاهرخ» که از گروه فرهنگی ابراهیم هادی آخرین کتاب پرفروش است.

طنین ناب: شاهرود، خیابان امام خمینی(ره)، جنب کانون بسیج، مرکز فرهنگی طنین ناب:02332225646
ماجرای کتاب های گروه فرهنگی ابرهیم هادی به اینجا ختم نمی شود و «سلام بر ابراهیم» این بار در شاهرود پرفروش بوده است.
در پله دوم پرفروش های طنین ناب هم «پایی که جاماند» ایستاده است و «دغدغه های فرهنگی» موسسه صهبا که شرح مزجی یکی از سخنان مقام معظم رهبری است و در سال اقتصاد و فرهنگ مورد توجه اهالی فرهنگ قرار گرفته است.
«انتظار» حجت الاسلام و المسلمین پناهیان هم که نگاهی تحلیلی به مسئله انتظار در سه سطح عامیانه، عالمانه و عارفانه است با استقبال خوبی در طنین ناب مواجه شده است.
کتاب «صهبای اردوی جهادی» در فصل تابستان که ماه های رونق مسافرت جهادی است و «انسان 250 ساله» که روایتی فشرده و تحلیلی تاریخ امامان شیعه از زبان مقام معظم رهبری است، آخرین کتاب های پرفروش طنین ناب شاهرود بوده اند.

طنین ناب دستی هم در برگزاری نمایشگاه کتاب دارد. هفته گذشته در جوار حرم شهدای گمنام این شهر نمایشگاه کتابی برپا کرده بود  و در هفته هم در محافل قرآنی به مناسب ماه مبارک رمضان در فکر برپایی نمایشگاه های کتاب است. اخبار دقیق تر را می توانید از خودشان بپرسید!

کیهان: خیابان انقلاب، بین خیابان فخررازی و دانشگاه، پلاک 1210، فروشگاه کیهان02166403479
در غیبت یک هفته ای فروشگاه های پایتخت، این هفته «کیهان» تنها مهمان تهرانی ترازوی نشر است.در تهران و در این فروشگاه هم «عباس دست طلا» حرف اول را می زند. در رتبه دوم هم «قرارگاه های فرهنگی» صهبا که تکمله ای بر کتاب «دغدغه های فرهنگی» است ایستاده است. پیشنهاد ویژه ما به فعالان فرهنگی مطالعه این دو کتاب است.
«راز قطعنامه» در خانه خود هم، یعنی «کیهان» بعد از یک سال و چند ماهی که از انتشارش می گذرد در کنار «روش تحلیل سیاسی» هنوز پرفروش است. بد نیست به عنوان تمرین این کتاب را با آنچه از «روش تحلیل سیاسی» یاد گرفته اید محک بزنید، برای علاقه مندان به تحلیل سیاسی شاید یک تمرین خوب و کار جالبی باشد!
و اما اخلاق با «جناب عشق» که مجموعه ای مختصر از بیانات و خاطرات آیت الله بهجت است، پیشتازی می کند. «انسان 250 ساله» این بار در کنار «خانواده»، کار دیگری از موسسه صهبا قرار گرفته است. با کتاب «خانواده» این توفیق را می یابید که پای بحث یک اسلام‌شناس، قرآن‌شناس، جامعه‌شناس، غرب‌شناس و البته یک عالمِ عامل بنشینید تا برایتان از خانواده بگوید؛ از فلسفه و اهمیت ازدواج، از تفاوت نظر اسلام و غرب درباره ازدواج، تفاوت‌های مرد و زن، جایگاه مرد و زن در خانواده و… بحث‌هایی که همچون دانه‌های تسبیح کنار هم قرار می‌گیرند و ارتباط آنها با نخ تسبیح که همان مسئلة مهم خانواده است، معلوم می‌شود.
اهالی امر به معروف و نهی از منکر این روزها با دو کتاب «از یاد رفته» و «واجب فراموش شده» در میان اهالی کتاب آمده اند. اولی که مجموعه از خاطرات امر به معروف و نهی از منکر در موضوعات مختلف است و «واجب فراموش شده» که سخنان مقام معظم رهبری را درباره این موضوع گردآوری کرده است.
آخرین کتاب پرفروش کیهان هم «آداب المریدین» است. کتاب نفیسی که لذت دعا را ماه رمضان به شما می چشاند. پیش از درباره این کتاب حرف هایی زده ایم!

فروشگاه امام خمینی(ره): اصفهان، خ مسجد سید، خ 5 رمضان، کتابفروشی امام خمینی: 03133360686
پایان کار این ترازوی نشر هم به اصفهان می رسیم و به فروشگاه امام خمینی (ره) می رویم. در اینجا هم «من زنده ام» در ابتدای صف ایستاده است.علت نامگذاری این کتاب را در صفحه 128 «من زنده ام» می توانید بخوانید: «...سلمان به من گفت: فقط قول بده گاهی با یه نوشته ما را از سلامتی‌ات مطلع کنی.
با ناراحتی گفتم: چی؟ نوشته؟... نه نمی‌تونم، من کاغذ و قلم از کجا گیر بیارم؟
گفت: چقدر برای دو کلمه نوشتن چانه می‌زنی. نمی‌خواد شاهنامه بنویسی، فقط بنویس: «من زنده‌ام.»
روزی هم که در 12کیلومتری جاده آبادان به اسارت نیروهای بعثی درآمد، کاغذی از او به دست افسر عراقی افتاد که روی آن نوشته بود: «من زنده‌ام!»
در بازجویی، همین جمله کوتاه، شد یک رمز و سندی بر علیه معصومه!
پس از دو سال که از اسارت او می‌گذشت، صلیب سرخ یک برگ آبی به عنوان نامه فوری به او داد که روی آن فقط دو کلمه بنویسد و برای خانواده‌اش بفرستد. معصومه نوشت: من زنده‌ام... بیمارستان الرشید بغداد.
وقتی این نامه در بهار سال 1361 به دست برادرش «سلمان» رسید، با خود گفت: معصومه! چقدر تلاش کرده‌ای که همه لحظه و روز و خاطرات را در دو کلمه خلاصه کنی، دو کلمه‌ای که می‌خواستی با نوشتن‌شان به قولی که داده بودی وفادار بمانی: «من زنده‌ام...» و حالا «من زنده‌ام»، یک کتاب شده است.
دومین کتاب این فروشگاه درباره مثلث سلامتی است، مثلث سلامت از دکتر اکبری. «عباس دست طلا» هم سومین پرفروش این هفته است.
آخرین کتاب فروشگاه امام خمینی(ره) و نهمین ترازوی نشر کتاب «جهاد فرهنگی» برگرفته است بیانات مقام معظم رهبری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی