مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(4)

وحید نصیری کیا | شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

حاشیه کتاب خواری- ترازوی نشر نویسی(4)
حسام الدین مطهری را می شناسید؟
با ایده های خوبی که دارد و البته با پشت کار و تلاشش به نظرم اگر کمی استقامت کند آینده خوبی در نویسندگی در انتظار اوست. تجربه کتاب اشا واقعا نمونه خوب و جریان سازی در حوزه رسانه کتاب بوده و خواهد بود. اولین کتاب پرفروش ترنجستان بهشت که یک کتابفروشی بزرگ و خفن برای بالاشهری هاست «کلت 45» مطهری است. حتماً به وبلاگش سری بزنید و جایزه ای که برای کتابش گذاشته ببینید جالب است.

ترنجستان بهشت: خیابان شریعتی، روبروی بیمارستان مفید، نبش خیابان بهشت‌آسا: 2122878726
«ترنجستان بهشت» تازه ترین فروشگاه از مجموعه ترنجستان است که دو سه ماهی است به طور آزمایشی شروع به کار کرده است و به همین زودی به طور رسمی افتتاح می شود. در این فروشگاه نسبتاً وسیع می توانید با بیش از 16 هزار عنوان کتاب خوب دیداری تازه کنید و با کمک گرفتن از بسته های پیشنهادی به بهترین کتاب ها در موضوع مورد علاقه تان برسید.
«کلت 45» حسام الدین مطهری اولین پرفروش بهشت در هفته گذشته بوده است. این اثر داستان خانواده‌ای را در دهه 1350 دنبال می‌کند که وارد فعالیت‌های سیاسی می‌شوند. این اتفاق روند زندگی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. فعالیت‌های سیاسی این خانواده به سازمان مجاهدین خلق گره می‌خورد و حوادث تا سال 1360 ادامه می‌یابد. بد نیست برای آشنایی بیشتر به سایت نویسنده سری بزنید. این روزها نویسنده کتاب جایزه ای را راه انداخته است که می تواند ایده خوب و جدیدی برای تبلیغ کتاب باشد.
دومین کتاب پرفروش ترنجستان، «تاریخ معاصر ایران» دکتر موسی نجفی است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به چاپ هشتم رسیده است. کتاب جمع و جور و کاربردی درباره تاریخ معاصر. این کتاب به وقایع و رویدادهای پنج قرن اخیر ایران از صفویه تا انقلاب اسلامی می پردازد. در خلال این رصد تاریخی تلاش نویسندگان بر آن است که تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی را با افق تاریخ فکر و اندیشه توامان نگاه کنند. در کنار این کتاب، «بصیرت تاریخی» از همین نویسنده هم گذرگاه ها و نقاط حساس تاریخ معاصر را بررسی و نقد کرده است. این دو کتاب یک ترکیب فوق العاده هستند.
در میان این کتاب های جدی، کتابی هم برای کودکان جزو پرفروش هاست. «دوره ده جلدی فسقلی ها» از انتشارات قدیانی. که شخصیت این کتاب ها دختر یا پسر کوچولویی است که یک ویژگی منفی دارد و این کتاب ها روایت اوست.
در حوزه دفاع مقدس چند کتاب معروف پرفروش بوده اند که نیاز به معرفی ندارند. «من زده ام»، «عباس دست طلا» و البته «دا».
«گریه های امپراطور» فاضل نظری هم از جمله کتاب های شعر پرفروش ترنجستان بوده است.
«زمزمه های آسمانی» نشر شهر که نیایش ها و اعمال ماه مبارک رمضان است با توجه به ایام رمضان مخاطبان خوبی داشته است.
و در آخر هم «جوانان و انتخاب همسر» از علی اکبر مظاهری آخرین کتاب پرفروش ترنجستان بهشت بوده است.


سفیران طلائیه: اراک، انتهای خ محسنی، جنب مسجد امام هادی(ع)، موسسه فرهنگی سفیران طلاییه،  8302228593
سفیران طلاییه تنها یک فروشگاه خشک و خالی نیست و فروش کتاب را با حاشیه هایی همراه کرده است. مثلاً کتاب پرفروش هفته گذشته اش کتاب «خانواده»مقام معظم رهبری بوده است که همراه با مسابقه کتابخوانی بوده است. و یا کتاب «من زنده ام» که تبلیغ خوبی توسط این موسسه درباره اش انجام شده است.
دیگر کتاب پفروش این فروشگاه «روش تحلیل سیاسی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که به عنوان پایه یک سیر مطالعاتی توسط این موسسه قرار داده شده است. «توافقنامه ژنو از منظر نخبگان» هم که به نظرات افراد مختلف دانشگاهی و نخبه نسبت به توافق ژنو پرداخته است.
«دعاهای قرآنی» از نشر آرما و گنجینه معارف هم با توجه به ایام ماه مبارک رمضان پرفروش بوده اند.

میثاق: رشت، میدان بسیج(صیقلان)، ابتداى خ شریعتى شرق، بعدازپاساژدیلمان، فروشگاه کتاب میثاق: 01313260416
«من زنده ام» در رشت و در فروشگاه میثاق حرف اول را می زند و «رازقطعنامه» هم هنوز از نفس نیافتاده است.
اما بعد از اینها کتاب «خداشناسی قرآنی برای کودکان» از نشر جمال در رتبه سوم پرفروش هاست. اگر فرزند شما هم سوالاتی درباره خدا دارد می توان با کمک گرفتن از این کتاب پاسخ های مناسبی به سوالات کودکانه و کنجکاوی ها بدهید.
«دعا» در بیانات مقام معظم رهبری هم در این روزها نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است و فروش خوبی داشته است.
کتاب میثاق یک پیشنهاد هم دارد که با حال و هوا و اوضاع کنونی عراق و سوریه و تفکر تکفیری ها بی مناسبت نیست. «سفرها و خاطره ها» از دکتر محمد تیجانی که از پرفروش های کتاب میثاق هم بوده است، پیشنهاد این کتابفروشی به مخاطبان است. این کتاب توصیفی است از فراز و نشیب های زندگی یک عالم سنی، که شیعه شده است و به خاطر ویژگی های شخصیتی و تعهدش به راه حق، سفر به کشورهای مختلف را برای آگاه سازی هم کیشان خود، یک وظیفه احساس می کند و راه انجام این وظیفه از هیچ چیز واهمه ای ندارد. چه بازداشت و زندانی توسط رژیم عربستان و مصر یا حضور در مجامع بزرگ علمی یا حتی همنشینی با کارگران ساده.
و در آخر هم «عباس دست طلا» که حسن ختام پرفروش های کتاب میثاق است.

کتابستان: تهران، متروی میدان شهدا، کتابستان:02133350072
در آخرین ایستگاه به یک کتابفروشی زیرزمینی می رسیم. در کتابستان تهران هم «من زنده ام» و «عباس دست طلا» پرفروش بوده است.
«رمضان دریچه رویت» از استاد طاهرزاده سومین کتاب پرفروش کتابستان بوده است. این کتاب متذکر این نکته است که حقایق، پدیده‌های نوری عالم هستند که به جهت نحوه‌ی وجودیِ برتری که دارند همواره در تجلی‌اند و لذا اگر انسان بتواند حجاب‌های بین خود و آن‌ها را کنار بزند جان او تحت تأثیر تجلیات نور آن حقایق قرار می‌گیرد و از کمالات مخصوصی که هر حقیقتی با خود دارد بهره‌مند می‌شود. سپس به این نکته می‌پردازد که روزه‌داری از موضوعاتی است که اگر در زندگی انسان‌ها جای خود را باز کند موجب می‌شود تا آنچه عقل فهمید، دل احساس کند.
«قرآن» پالتویی که به تازگی انتشارات کتابستان چاپ کرده است با توجه به قطع و چاپ مناسبش مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین کتاب «رویای نیمه شب» که بازهم کتابستان منتشر کرده است.
«رساله آموزشی» مقام معظم رهبری که کاربردی با بیانی ساده و روان است از دیگر کتاب های پرفروش کتابستان هستند.
پرفروش های کتابستان هم به «خنده های امپراطور» ختم می شود. این کتاب که سروده های طنز رضا احسان پور است که شوخی هایی است با شعرهای کتاب «گریه های امپراطور» اثر فاضل نظری.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی