مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(5)

وحید نصیری کیا | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

حاشیه کتاب خواری- ترازوی نشر نویسی(5)
در این شماره با گروه شهیدکاظمی آشنا می شوید که در حوزه توزیع کتاب فعالیت های خوبی را شروع کرده ولی به نظرم کیفیت کار متوسطی ارائه دارد و البته در گسترش کارش هم از حمایت های حسین یکتا بی نصیب نبوده است، چیزی که به نظرم نکته مثبتی نیست و احتمال زمین خوردن کار را زیاد می کند. نکته مثبتش تلاش و طرز فکر مسئول گروه است که یک جور اخراجی عماد است. من نمی دانم چرا هر بخاری بلند می شود از همین اخراجی هاست. در رجا نیوز با عنوان ترازوی نشر 11 ببینید.


قاف: تهران، خیابان شریعتی، ضلع شمالی متروی قلهک، پاتوق فرهنگی قاف: 02122635197

قله قاف را «من زنده ‏ام» فتح کرده است. کتابی که چند هفته ای است پای ثابت ترازوی نشر شده است و انگار قرار نیست کمی پایین تر بنشیند. در کنار «من زنده ام» خاطرات سیدناصر حسینی پور هم خودش را بالا کشیده است و دوباره پرفروش شده است، «پایی که جاماند» که یادتان هست.
بعد از این رقابت نزدیک بازار کتاب های روزه دار و رمضانی هم مثل هوای این روزها گرم است. «آداب المردین» که منتخبی از ادعیه های پرکاربرد در قالبی جذاب و شکیل است رتبه اول را در میان روزه دارها دارد. «رسایل بندگی» حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) در دو جلد «حب به دنیا» و «دفتر دل» رتبه دوم را دارد. «المراقبات» عارف کامل میرزا جوادآقا ملکی تبریزی هم در جایگاه سوم است.
کتاب دیگر هم  «مقام لیلة القدری حضرت زهرا» استاد طاهر زاده است، که راهی برای شناخت ائمه معصومین به مثابه حقیقت شب قدر در این ایام نزدیک به شب های قدر مطالعه اش فایده ای دو چندان دارند.
«ریشه ها» و «کمی دیرتر» دو کتاب داستانی قاف بوده اند که این روزها پرفروش بوده اند. داستان «ریشه‌ها» جذاب و پرکشش است. با وجود حجم ۷۰۰ صفحه‌ای آن، بیشتر خوانندگانش اذعان دارند پس از شروع  و درگیرشدن با موضوع اصلی کتاب نتوانستند تا قبل از رسیدن به آخرین خط، آن را زمین بگذارند. کتابی که در سال ۱۹۷۶ منتشر شد و در کمتر از هفت‌ماه پس از انتشار، توانست بیش از یک و نیم میلیون نسخه بفروشد و در ایران هم بارها تجدید چاپ شده است و توصیه آن توسط رهبر انقلاب باعث شده است تا دوباره در مرکز توجهات قرار بگیرد.
«قاف» هر ماه یک پیشنهاد ویژه هم برای مخاطبان خود دارد که جزئیات بیشتر این برنامه را می توانید از خودشان بپرسید. پیشنهاد ویژه این ماه قاف «ماضی استمراری» درباره جریان های سلفی گری از وهابیت تا القاده است که انتشارات سایان آن را منتشر کرده است.


موسسه شهید کاظمی: قم، خ معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، واحد131 و  104، تلفن‌: 37840844
موسسه شهید کاظمی، یک مؤسسه فرهنگی است که در اینجا قصد معرفی اش را نداریم، چیزی که به ترازوی نشر مربوط می شود بحث کتاب و توزیع کتاب است. درباره این موضوع این موسسه کارهای خوبی کرده است و در کنار کارهای ترویجی در این حوزه و نشر کتاب، سه فروشگاه در قم، اصفهان و نجف آباد راه اندازی کرده است و یک فروشگاه اینترتی هم راه انداخته است. در ترازوی نشر یازده نگاهی می اندازیم به پرفروش ها این چند فروشگاه تقریباً زنجیره ای، که خودش کار نیکی است در حوزه توزیع کتاب که چند سال پیش مقام معظم رهبری هم به این کار سفارش کردند.
«من زنده ام» در قم هم بالانشین است. «دیدم که جانم می رود» حمید داوود آبادی دوم است. این کتاب، کتاب جنگ نیست، کتاب رفاقت های دوستانه بچه های جنگ است که البته با پایان خوش شهادت همراه است.
«رساله آموزشی» مقام معظم هبری که در دوجلد عبادات و معاملات چاپ شده است با بیان ساده مورد استقبال واقع شده است. رساله ای که با استفاده از فتوای ایشان در قالب آموزشی و جدید تدوین شده است.
«عباس دست طلا» که در این روزهای گرم، فروش داغی داشته است. «شاهد عینی» که از روزهای انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون را روایت می کند. شما می توانید در این کتاب دیداری تازه کنید با کسانی چون صفارهرندی، احمد توکلی، عسگراولادی، جلال الدین فارسی و ... و از آنها درباره دولت موقت، بنی صدر و منافقان، قطعنامه 598 و حتی فتنه 88 بپرسید.
«راز قطعنامه» هم که هنوز خودش را در فهرست پرفروش‏ها جا می‏کند، کتابی جنجالی که پذیرش قطعنامه 598 و حواشی آن می پردازد.
«روش تحلیل سیاسی» که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، در بین کسانی که دوست دارند وقایع سیاسی را درست تحلیل کنند خوب جای خود را بازکرده است و فروش خوبی داشته است.
«توافقنامه ژنو از منظر نخبگان» هم که نظرات مختلف نخبگان را درباره توافقنامه ژنو جمع آوری کرده است در زمان مذاکرات گام نهایی خوب فروش رفته است.
«حزب دیالمه» روایت مردی است که سی سال جلوتر فکر می کرد، روایت شهیدعبدالحمید دیالمه.
و اما حسن ختام و آخرین کتاب پرفروش این فروشگاه که روزه دار هم هست، «آداب روزه داری و احوال روزه داران» در بیان مقام معظم رهبری است، که در رمضان مورد توجه مخاطبان بوده است.

کتابشهر ایران(نجف آباد): نجف آباد، خیابان شریعتی جنب بنیادآیت الله خامنه ای.کتابشهر ایران وابسته به موسسه شهید کاظمی
در نجف آباد «قرآن» و «مفاتیح الجنان» بیشترین فروش را داشته اند. «مفاتیح الحیاة» هم پس از این دو کتاب پرفروش بوده است. این موسسه یک مسابقه کتابخوانی سبک زندگی با محوریت این کتاب راه انداخته است که می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت شان ببینید.
در حاشیه اکران فیلم «چ» کتاب های چمران بیشتر فروش رفته اند و مخاطبان دل شان خواسته تا بیشتر درباره چمران بدانند. «مصطفی چمران» کتاب دانشجویی، «مرگ از من فرار می کند» از مجموعه روایت فتح، «چمران مظلوم بود» از مجموعه یاران ناب و در آخر هم «مرد رؤیاها» از سیدمهدی شجاعی.
در نجف آباد ماجرا کمی فرق می کند و به جای «من زنده ام»، «دختری کنار شط» در میان پرفروش ها قرار دارد. این کتاب روایت زندگی و خاطرات مریم فرهانیان با جلد خاصش که یک صدف از آن آویزان است.
و آخرین کتاب هم «حماسه تپه برهانی» است. این کتاب در عین حالی که، یک سند تاریخی منحصر به فرد است؛ سندی است که اگر نبود، قطعه ای از تاریخ دفاع مقدس، مغفول و مجهول می ماند، زیرا هیچ نوشته ی دیگری درباره ی این بریده از عملیات والفجر دو وجود ندارد.

فروشگاه کتاب شهید کاظمی: اصفهان، هشت بهشت غربی، جنب قرض الحسنه رسالت، فروشگاه کتاب شهید کاظمی، 09369226945
سری بزنیم به اصفهان و مرکزی که بیشتر به کارهای ترویجی می پردازد. در اینجا سه کتاب از علی اکبر بقایی صدرنشین پرفروش ها هستند. مجموعه که همراهی بین عکس و جملاتی زیبا و مرتبط با عکس هاست.
«عیدها اسم دارند» که درباره عید در جنگ و دوران دفاع مقدس است. «از پروانه ها بپرسید» که تصاویری زیبا از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که گویا پروانه هایی هستند گردا گرد رهبرشان و «زاویه دید»؛ تلاش چشمانی کم سوست برای دیدن آنچه برای دیدن ما آفریده اند. زوایه دید تمرین دیدن است و شنیدن اندرزهای هستی.
بعد از کتاب های علی اکبر بقایی «پرنیان» پرتیراژترین کتاب حجاب در کشور پرفروش بوده است. پرنیان در محورهای متعددی هم چون تاریخچه، قرآن و روایات، مدگرایی و غریزه و سایر موضوعات مرتبط با پوشش و حجاب بحث می کند.
«دعا» در بیانات مقام معظم رهبری هم پرفروش بوده است. کتابی که نکات تازه ای درباره دعا بیان می کند.
«آنکه فهمید و آنکه نفهمید» درباره خوبی ها و بدی های آدم های جنگ است که با قلم تیز داوودآبادی همراه شده است.
و آخرین کتاب پرفروش این فروشگاه اصفهانی «زندگی با فرمانده» از مجموعه یاران ناب است. این کتاب به صورت 4 رنگ با 80 تصویر سیره عملی و اخلاقی و معنوی شهید خرازی را بررسی کرده است. خاطرات خواندنی و جذاب و تصاویر منحصر به فرد این کتاب این اثر را نسبت به بقیه آثار منتشر شده از شهید خرازی متمایز می‌کند.

سایت من و کتاب:http://manvaketab.ir
در سایت این موسسه که دسترسی و تهیه کتاب های خوب را برای مخاطبنش آسان کرده است، بعد از پای ثابت ترازوی نشر 11 یعنی «من زنده ام»، «شهر خدا» نوشته حجت الاسلام پناهیان است که می توانید با آن رمضان پرباری داشته باشید. در این کتاب، پاسخ برخی از سؤال‌های مهم در مورد رازهای رمضان را می‌توان یافت: چگونه می‌توان به رمضان زیباتر نگریست؟ و گام‌های اولیه در عرفان رمضان را پیمود؟ این چگونه مهمانی دادنی است که مهمان باید گرسنگی و تشنگی بکشد؟ روزۀ رمضان چگونه به روزه‌داران، اخلاص، حکمت و تقوا می‌دهد؟ و ...
در سکوی سوم فروشگاه اینترنتی من و کتاب کتاب طنز سعید بیابانکی نشسته است، «سکته ملیح».
«او یک ملت بود» از مجموعه یاران ناب انتشارات یازهرا یاد شهید بهشتی را زنده می کند، که کتاب پرفروش بعدی است.
«رقعه» سیدحمیدرضا برقعی در روزهای کم فروغ شعر در ترازوی نشر به کمک کتاب ها می‏آید تا شعر آئینی هم سهمی در پرفروش ها داشته باشد.
یک کتاب روزه دار دیگر هم در آخر صف پرفروش ها ایستاده است، «رمضان دریچه ای به عالم معنا» اثر اصغر طاهرزاده. این کتاب سعی دارد دست روزه‌دار را بگیرد و به کمک نیّتِ نابی که در روزه‌داری‌اش اراده می‌کند، او را به لایه‌های باطنیِ روح و روان و قلبش سیر دهد و راه‌های ظریف خودشناسی را که انسانِ روزه‌دار می‌تواند طی کند، مقابل او قرار دهد.

مرکز فرهنگی ولیعصر(عج):  مشهد، میدان ده دی، ابتدای امام خمینی(ره) 34، پلاک 5،
05118534990
در مشهد، شعر حرف اول را می‏زند و «ضد» فاضل نظری بعد از یکسال هنوز پرفروش است. «من زنده ام» در مشهد هم پای ثابت پرفروش هاست که این روزها کتاب آشنای کتابخوان ها و کتابفروشی هاست.
«انسان  250 ساله» که تاریخ مختصری از زندگانی ائمه از زبان رهبر انقلاب است، سومین پرفروش این کتابفروشی مشهدی است.
«ریحانه بهشتی» در کنار گنجینه نفیس معارف که مجموعه از قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، رساله دانشجویی، مفاتیح و حافظ در قطع پالتویی و جلد چرمی است، هم مورد پسند مخاطبان بوده اند.
پایان پخش ترازوی نشر یازدهم سه اثر از صفایی حایری است.
اولین کتاب، «حرکت» است.آیا ضرورت حرکت را احساس کرده ایم؟ مسأله این نیست که گفتند و شنیدیم، نوشتند و خواندیم. باید خود به این احساس رسیده باشیم.
بنابراین آدم هایی که به ماهی چند هزار تومان حقوق و زن و بچه و برو بیایی و احیاناً یک عنوان روشنفکری و چند جلسه سخنرانی قانع هستند کتاب «حرکت» را نخوانند! طبیعی است که اگر به این حد قانع باشیم نیازی به حرکت نداشته و راکد بمانیم.
این کتاب به ما بینشی می دهد تا مایی که وحشت عهده دار شدن یک بچه و یا ترس از ازدواج را داریم، مسئولیت یک خانواده، یک مؤسسه و یک محله و حتی بدون خستگی و ترس از ضربه خوردن، بار یک نسل را به دوش بکشیم.
«آیه های سبز» که مجموعه ای از داستان های تربیتی برگرفته از کتاب های استاد علی صفایی است. مجموعه ای از برخوردها و حکایات مرحوم استاد که در نوشته ها و گفته های او پراکنده بود و به همت جمعی از دوستان گردآوری شده است.
و کتاب فوق العاده «مسئولیت و سازندگی». در این نوشته از مسئولیت و زیربناها، تربیت و مفهوم آن، مربی و ویژگی هایش، روش تربیتی و شناخت، جهان بینی اسلامی، استعدادها و روحیه ها و… سخن به میان آمده است. آنان که از تمام اسلام، طرحی در شانزده صفحه را به عنوان نمونه طالب هستند، به بحث جهان بینی اسلامی این کتاب مراجعه نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی