مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(7)

وحید نصیری کیا | شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

حاشیه کتاب خواری- ترازوی نشر نویسی(7)
چند هفته ای است که کتاب «من زنده ام» پای ثابت پرفروش های بیشتر کتابفروشی های جبهه انقلاب اسلامی بوده است. این هفته هم ماجرا ادامه دارد و برای تکراری نشدن به ذکر کوتاه پرفروش بودنش بسنده می کنیم.
طی یک توافق نانوشته قرار شد هر ماه دوکتابفروشی خوب هم در رجانیوز معرفی کنیم.
یکی از مشکلاتی که با این ترازوی نشر نویسی دارم اینکه انگار دارم در یک اتاق تاریک حرکت می کنم. بازخورد مثبت یا منفی نداشتم از مطلب.
مطلب این هفته را می توانید در رجانیوز با عنوان ترازوی نشر 13 دنبال کنید.

جبهه کتاب فسا: فسا، ضلع غربی میدان مصلی فروشگاه کتاب جبهه کتاب 07313345300
در خط مقدم جبهه کتاب فسا «اخلاق» با دو کتاب «شهد شهود» و «رسائل بندگی» حضور فعال تری داشته است. مجموعه «شهد شهود» اثر حسن قدوسی زاده که قرار است در 7 دفترمنتشر شود، در این روزها پرفروش تر بوده است. دفتر اول و دوم به داستان‌هایی کوتاه از زندگی بزرگان علم و اخلاق،دفتر سوم گلچینی از توصیه‌های اخلاقی ـ عرفانی بزرگان علم و اخلاق و دفتر چهارم 40 گام در خودسازی است.
رسائل بندگی هم که دروس اخلاق آیت الله مجتبی تهرانی(ره) است که «دفتر دل» و «حب دنیا» تا کنون چاپ شده است.
سومین کتاب پرفروش جبهه کتاب «احمد» است. این کتاب نگاهی به شخصیت و زندگی حاج احمد خمینی فرزند رهبرکبیر انقلاب است.
و در آخر هم راهنمایی برای والدین برای اینکه بدانند بهتر است چه بازی هایی را به فرزندان خوب بیاموزند. بازی هایی متناسب با فرهنگی بومی خودمان. کتاب «بازی بازوی تربیت» نوشته حجت الاسلام عباسی ولدی ضمیمه ای است برای کتاب «من دیگر ما» حاوی بازی‏هایی است برای کودکان ما.

ترنجستان سروش: ترنجستان سروش: تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل فلسطین و ابوریحان 02166493620

«ماه مبارک رمضان که تمام می‌شود، دیگر تا سال بعد صحبتی از روزه و ماه رمضان نیست؛ در حالی که اتفاقاً باید برای سال بعد بسیار زودتر برنامه‌ریزی و تدبیر کرد. یکی از مسائلی که باید برایش فکر جدی کرد، تغییر برنامه کاری شهروندان برای ماه مبارک رمضان است. این مسئله به برنامه‌ریزی مناسب نیاز دارد. روزه گرفتن در گرما و اشتغال به کار تا جایی تحمل می‌شود و طبیعی است. از آن به بعد، یا افراد باید کارشان را تعطیل کنند یا روزه را کنار بگذارند. با افزایش گرما در ایام تابستان، تقریباً عموم مخاطبان با همین وضع روبه‌رو هستند.»
متن بالا بخشی از کتاب «سبک زندگی» حجت الاسلام زائری است که از کتاب های پرفروش ترنجستان بوده است. یادداشت هایی با زبان روان و همه فهم دریچه است تا بفهمیم حرف زدن از سبک زندگی نیاز به کلمات قلمبه-سلمبه ندارد، یک چیز کاملاً ملموس است.
«ضیافت حقیقی» آیت الله شجاعی هم در روزهای رمضانی کتاب پرفروش بوده است. این کتاب شما را یاری می دهد تا درک عمیق تری نسبت به روزه و روزه داری پیدا کنید.
«خدا بود و دگر هیچ نبود» شهیدچمران هم با اقبال مخاطبان مواجه شده است. یادداشت هایی از یک مجاهد که از آن بوی خدا را می توان استشمام کرد.
اثر تازه دکتر غلامحسین دینانی هم با عنوان «عقل و عشق در حریم عاشورا» در ترنجستان پرفروش بوده است. تاب حاضر نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های تولید شده از برنامه‌های «معرفت» با عنوان عقل و عشق در حریم عاشورا است که از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به بیان مطالب عمیق حکمی‌و عرفانی در قالب الفاظ و اصطلاحات روشن برای فهم دقیق مطلب برای عامه مردم در کنار خواص اشاره کرد. این کتاب روایتی تاریخی از حادثه عاشورا نیست، بلکه در حد خود به مبانی معرفتی این حادثه پرداخته که در آن میان، بحث از عقل و عشق برجستگی بیشتری دارد.
شعر هم با یک اثر طنز از رضااحسان پور در جمع پرفروش ها حضور پیدا کرده است. «خنده های امپراطور» که نقیضه هایی است بر کتاب گریه های امپراطور فاضل نظری. با این کتاب می توانید کمی هوای این روزهای گرم را خنک کنید.

کتاب آفتاب مشهد: مشهد، چهارراه شهدا، روبروی شیرازی14، پاساژرحیم پور، 5112222204.
در کتاب آفتاب مشهد بعد از «من زنده ام» و «قرارگاه های فرهنگی»،  «طرح کلی اندیشه اسلامی» اثر رهبر معظم انقلاب پرفروش بوده است. این کتاب فاخر از انتشارات صهبا نگاهی به عقاید اسلامی از دریچه قرآن است که روزهای تابستان فرصت خوبی برای مطالعه جمعی یا فردی آن است.
چهارمین کتاب پرفروش کتاب آفتاب، کتاب کوچک و جمع و جوری است درباره آیت الله سیدمحمود طالقانی از مجموعه کتاب های دانشجویی که می شود در مسیر رفت و آمدهای روزانه به راحتی مطالعه اش کرد.
در سبد پرفروش های کتاب آفتاب سه کتاب شعر هم هستند. اولی رقعه از سیدحمیدرضا برقعی، و دو کتاب هم از کاظم بهمنی، «پیش آمد» و «عطارد». «پیش آمد» 32 غزل عاشقانه را در بر گرفته است. عاشقانه‌هایی که گاه در فضایی سنتی و با المان‌های کهن شعر تغزلی، مخاطب را با خود همراه می‌کنند و گاه با نگاه، زبان و اصطلاحات امروزی و نزدیک به گویش عامیانه، با مخاطب خودمانی می‌شوند.
«عباس دست طلا» در کنار «رویای نیمه شب» هم از دیگر پرفروش ها هستند.
آخرین کتاب هم «مسجد پروانه» است که روایت خودنوشت دختر امریکایی است که در جستجوی حق به مصر سفر می کند، مسلمان می شود و بعد هم ازدواج می کند، روایتی از عشق تا مسلمانی.

پاتوق کتاب آسمان: اصفهان، میدان احمدآباد، خیابان سروش، نبش کوچه شماره7 (شهید محلوجی): 03132290117
در آسمان اصفهان هم ستاره «آشتی با خدا» اصغرطاهرزاده خوش درخشیده است و از همه پرفروغ تر بوده است. آشتی با خدا دعوتی است برای برگشت به خود، اما خودی که دل‌داده خدا شده و همه امیدها در او شعله‌ور گشته است. ما از همان روز که آفریده شدیم، با خدا آشتی بودیم، از خود غافل شدیم که از خدا غافل گشتیم. پس آشتی با خدا، آشتی با خود است و همه خود را به صحنه‌آوردن برای ارائه به خدا، و همه ما بندگی است و نداری، در آشتی با خدا نداری‌های خود را آورده‌ایم تا این آشتی صورت گیرد.
بعد از «آشتی با خدا»، «قرارگاه های فرهنگی» از انتشارات صهبا که ضمیمه ای است ارزشمند بر کتاب دغدغه های فرهنگی در کنار «عباس دست طلا» پرفروش بوده اند.
چهارمین کتاب پرفروش کتاب آسمان، «هفت روایت خصوصی» از زندگی امام موسی صدر است، سرک کشیدن در زندگی شخصی و خصوصی امام موسی صدر. روایتی که حاصل گفت و گوهایی با نزدیکان امام موسی صدر است.
«رودخوانی» هم تک ستاره شعر در کتاب آسمان است.
«دایرة المعارف مصور یهودیت و صهیونیسم» آخرین کتاب پرفروش کتاب آسمان است. این کتاب که اطلاعات جامعی درباره یهودیت از آغاز تا شکل گیری اسرائیل است، منبع جامع و در عین حال جذابی است برای کسانی که می خواند درباره اسرائیل بیشتر بدانند. این کتاب با عکس، نقشه و نمودارهای فراوانی برای درک بهتر مطالب برای مخاطبان همراه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی