مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(6)

وحید نصیری کیا | شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

حاشیه کتاب خواری- ترازوی نشر نویسی(6)

موسسه جهادی کتاب های باکیفیتی را روانه بازار می کند ولی یک اشکال اساسی دارد که قیمت های واقعی و تجاری برای کتاب هایش نمی گذارد. این اشکال فنی باعث شده است که کتاب هایش فروش خوبی داشته باشد ولی خودش به لحاظ اقتصادی دچار بحران شده باشد. این مطلب را با عنوان ترازوی نشر 12 در رجانیوز دنبال کنید.


کافه کتاب آسمان: زاهدان- خیابان شهید مصطفی خمینی- حد فاصل خیابان طالقانی و آزادی: 05413252532

«کافه کتاب آسمان» از جوانه های فرهنگی سال 93 است که فروردین امسال کار خود را بصورت آزمایشی آغاز کرد، تا پاتوقی از جنس کتاب باشد برای اهالی زاهدان.
«انسان 250 ساله» که نگاهی اجمالی به و تحلیلی به زندگی و زمانه ائمه معصومین (ع) از زبان رهبر انقلاب است پرفروش ترین کتاب «کافه کتاب آسمان» در روزهای رمضانی بوده است. «قرارگاه های فرهنگی» هم که ضمیمه ای بر کتاب «دغدغه های فرهنگی» در سال فرهنگ دومین کتاب پرفروش در زاهدان بوده است.
آنچه همه دوست دارند ولی... سومین کتاب پرفروش آسمان دراین باره است؛ «نظم». کتاب «نظم؛ آن چه همه دوست دارند ولی ...» اثر استاد مرتضی آقاتهرانی، به راه کارهای ایجاد نظم و برنامه ریزی در زندگی پرداخته و موانع برنامه ریزی و عوامل مؤثر در آن را مطرح می کند.
دو کتاب پرفروش این روزهای اخیر کافه کتاب از استاد اصغرطاهرزاده است. «انسان از تنگنای بدن تا فراخنای قرب الهی» و «جایگاه رزق در هستی».
درباره کتاب اول می توان گفت اساسی‌ترین نکته‌ای که در کتاب مورد بحث قرار گرفته موضوع «حقیقت انسان» و معنای سعادت اوست که پس از روشن‌شدنِ حوزه‌ی اختیار انسان، انسان را متوجه جایگاه انسان کامل می‌نماید تا راه انسان‌ها به سوی کمالی که باید طی کنند مشخص شود.
راستی چرا خداوند رزق بعضی‌ها را وسعت داده؟ آیا وسعت رزق به خودی خود امتیازی برای انسان محسوب می‌شود؟ عوامل تنگی رزق کدام است و نقش انسان در وسعت و تنگی رزق تا چه اندازه است؟ جایگاه راضی‌شدن به رزقِ مقسوم کجاست و چه تأثیری در سلوک الی‌الله دارد؟ و ... این‌ها سؤالاتی است که می توانید با مطالعه کتاب «جایگاه رزق در هستی» پاسخ شان را بیابید.

کوله بار: شهرکرد، خیابان ولیعصر بالاتر از سه راه سینما ساختمان پاتوق: 03812243222
«من زنده‏ ام» هنوز در کوله بار حرف اول را می‏زند و از زبان نیفتاده است. مجموعه گنجینه معارف با جلدهای چرمی و نفیسش و البته قطع خوش دستش پرفروش بوده است. با این مجموعه قرآن و مفاتیح، نهج البلاغه، صحیفه، رساله دانشجویی و حافظ را می توانید در کنار هم داشته باشید.
«بچه های محله من و تو» روایتی است از شب های خاطره رزمندگان در حوزه علمیه معصومیه قم. این کتاب یک ویژگی دیگر هم دارد و ذیل هر خاطره، آیه یا روایتی مرتبط آورده شده است. این کتاب سومین پرفروش کوله بار بوده است.
در کوله بار پرفروش‏های این فروشگاه چهار کتاب دیگر هم به چشم می خورد.
«رویای نیمه شب» رمانی که حال هوای امام زمان(عج) را دارد. «تفسیر واژگان قرآن کریم» که بر اساس تفسیر المیزان و مجمع البیان و به توصیه آیت الله بهجت در چاپی نفیس و طرح جلدی خاص توسط انتشارات جلوه منتشر شده است و در روزهای رمضانی و قرآنی گره‏گشای روزه داران بوده است.
«طرح کلی اندیشه اسلامی» که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در جلسات ایشان در مشهد است و پیشنهاد ویژه ای است برای مطالعه در این روزهای گرم.
و در آخر هم «یک عاشقانه آرام» از نادر ابراهیمی.

کتاب آسمان: سبزوار، اسرار شمالی، روبروی بانک مهر ایران، فروشگاه کتاب آسمان: 05144222596
در کتاب آسمان «فیض بوک» ناصر فیض، لبخند را بر لب مخاطبان سبزواری نشانده است. پرفروش ترین کتاب این فروشگاه «فیض بوک» است. «من زنده ام» در سبزوار هم پای ثابت پرفروش هاست.
«از هراره تا تهران» کتابی جدید از صهباست که پایش به تازگی در ترازوی نشر باز شده است. این کتاب روایتی است از سخنرانی رهبر انقلاب در دو اجلاس سران عدم تعهد. اولی در سال 1365 و در هراره و در قامت رییس جمهور ایران و دومی در سال 1391 در تهران و این بار در جایگاه رهبر انقلاب اسلامی.
«روش تحلیل سیاسی» بر اساس بیانات مقام معظم رهبری هم در چند هفته اخیر در ترازوی نشر حضور فعال داشته است.
در لیست پرفروش‏های کتاب آسمان دو کتاب از حجت الاسلام عباسی ولدی و یک کتاب سیاسی هم به چشم می خورد. «بازی بازوی تربیت» -که ضمیمه‏ای است بر کتاب «منِ دیگر ما»- در راستای نیاز به بازی هایی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما گردآوری شده است. «بشقاب های سفره پشت بام مان: خانواده و ماهواره» هم کتاب دیگر از آقای عباسی ولدی است که اگر با مضرات ماهواره را برای کانون خانواده چندان آشنا نیستید این کتاب را از دست ندهید.
«راز قطعنامه» آخرین کتاب پرفروش این کتابفروشی است که به چگونی تحمیل قطعنامه 598 را بر حضرت امام(ره) بررسی کرده است.

رسانه بیداری: اهواز، خیابان خوانساری، نبش کافی، شعبه یک/ اتوبان آیت الله بهبهانی جنب حوزه امام خمینی، شعبه دو: 09387610872
در روزهای گرم و آتشین اهواز «انسان 250 ساله» پرفروش ترین کتاب رسانه بیداری بوده است.
مخاطبان رسانه بیداری حکمت عبادات را در کتاب ها جستجو کرده اند. «حکمت عبادات» آیت الله جوادی آملی، که بر خلاف مقدمه اش متن نسبتاً روان و البته عمیقی دارد که به حکمت نماز، روزه، اعتکاف و ... می پردازد. اگر می خواهید درباره حکمت این عبادات بیشتر بداند این کتاب را از دست ندهید. این کتاب دومین کتاب پرفروش رسانه بیداری است.
«قرآن شناسی» شهید مطهری در بهار قرآن مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. «من زنده ام» و «قرارگاه های فرهنگی» در اهواز هم پرفروش بوده‏اند.
«هوری: زندگی شهید هاشمی» اثر تازه انتشارات ابراهیم هادی است که در اهواز با استقبال خوبی مواجه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی