مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

مشا

.: تفکر آن هنگام که می روم :.

ترازوی نشر(2)

وحید نصیری کیا | يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۳ ب.ظ | ۱ نظر

حاشیه کتاب خوای- ترازوی نشر نویسی(2)
هفته گذشته بطور خلاصه ماجرای این ترازو را گفتم. این هفته هم مطلب آماده شد و در سایت رجا کار شد. این هفته همه کتابفروشی ها شهرستانی هستند. واقعا اوضاع توزیع کتاب خوب در کشور خیلی لنگ می زند. یکی از تلاش های ما هم بهبود این چرخه هست. اگر پیشنهادی درباره ساختار مطلب یا خبرگزاری یا سایتی می شناسید که می شود در همین زمینه ها(ترازوی نشر، معرفی و نقد کتاب، معرفی مراکز توزیع و ...) با آنها همکاری کرد معرفی بفرمایید، حتما استفاده می شود.

کوله بار: شهرکرد، خیابان سعدی، نرسیده به 4 راه فصیحی، روبروی درمانگاه امام رضا، فروشگاه کوله بار: 2243222-0381

در فروشگاه کوله بار در هفته ای که از  حاشیه ی رهبر انقلاب بر کتاب «من زنده ام» رونمایی شد، این کتاب پرفروش ترین کتاب بود. «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت خانم معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش‌های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت خانم آباد به دوره‌ی دفاع مقدس، اسارت و آزادی او و سه بانوی آزاده‌ی دیگر، به پایان می‌رسد.
رهبر انقلاب در حاشیه کتاب نوشته اند: «کتاب را با احساس دوگانه‌ی اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ی اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائی ها و زشتی ها و رنجها و شادی ها آفرین گفتم...».

من زنده ام
دومین کتاب پرفروش «کوله بار» هم از کتاب هایی است که رهبر انقلاب بر آن حاشیه زده اند، «عبادس دست طلا». این کتاب کتاب جنگی و حماسی نیست؛ یعنی فقط جنگی نیست. بلکه یک کتاب اقتصادی است؛ یک کتاب کار است. اگر می‌خواهید یک داستان در مورد اقتصاد مردمی و مقاومتی بخوانید و منظور اشارات و تصریحات چندباره‌ی رهبر انقلاب در این زمینه را بیابید، این کتاب یک پیشنهاد ویژه است.

مشا-کتاب عباس دست طلا

«غروب پا به ماه»، سومین کتاب پرفروش کوله بار یک کتاب شعر است. این کتاب تازه ترین اثر کبری موسوی است که در هفته گذشته با حضور میلاد عرفانپور و سعید بیابانکی و جمعی دیگر، در همین کتابفروشی رونمایی شد.
«منِ او» عاشقانه کلاسیک دهه هفتادی رضا امیرخانی همچنان پرفروش است و گاه و بی گاه خودش را در لیست پرفروش ها جا می دهد.  همچنین مخاطبان شهرکردی با «شهر خدا» حجت الاسلام علیرضا پناهیان به استقبال ماه رمضان رفتند.
«روش تحلیل سیاسی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری هم آخرین کتاب پرفروش در این کتابفروشی بوده است.

پاتوق کتاب آسمان: اصفهان، میدان احمدآباد، خیابان سروش، نبش کوچه شماره7 (شهید محلوجی): 03112290117
در پاتوق کتاب اصفهان، یک کتاب کمی سن و سال دار در صدر پرفروش هاست. کتاب جمع و جور «فرمانده من» که از جمله اولین کتاب هایی است که حضرت آقا بر آن حاشیه زده اند. کتاب، شامل 7 داستان از دلاورمردیهای 7 فرمانده جنگ است، به زبان 7 رزمنده ای که از نزدیک با آنها ارتباط داشته اند.
«رودخوانی» در اصفهان هم جزو پرفروش هاست. کتاب شعری که چند هفته ای است در لیست پرفروش ها جا خوش کرده است.
سومین کتاب پرفروش پاتوق کتاب اصفهان، «خانواده» است.این کتاب ماحصل کار روی بیش از یک‌صد سخنرانی در جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها و جلسات با بانوان نخبه است. این کتاب در سبکی نو ارائه شده است به‌نام: «ساخت یک جلسۀ مطوَّل مَطوی در محضر مقام معظم رهبری».
دیدگاه‌های منحصر به‌فرد حضرت آقا در نوع نگاه ایشان به زن و نقش او در خانواده و ارائه دادن الگوی جامع خانوادۀ اسلامی برای جوامع بشری در این کتاب باعث شده است تا مخاطب آن، فقط زوج‌های جوان نباشند و هرکس می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل دهد، یا تشکیل داده و در ابتدای راه است، یا سال‌هاست که زندگی مشترک را شروع کرده و اکنون در فکر زندگی مشترک فرزندان است، می‌تواند مخاطب آن باشد.

مشا-قرارگاه های فرهنگی
آخرین کتاب پرفروش هم «قرارگاه های فرهتگی» اثر جدید موسسه جهادی(صهبا) است، که به مثابه ضمیمه است بر کتاب گرانقدر «دغدغه های فرهنگی». هدف این کتاب انتقال دستورالعمل است، آن هم از فرماندة عالی یا عالی ترین فرمانده.
این دو کتاب در کنار هم قرار دارند و مطالعه هر دوی آن ـ با شروع از کتاب دغدغه هاـ توصیه می شود. مطالعه هر یک، اکتفا از مطالعه دیگری نمی کند و فصل مشترکِ مطالب این دو کتاب، تنها به اندازه یک صفحه است.

میعاد: کرمان، خیابان شهید چمران، روبروی کوچه شماره 9 ، کتاب میعاد: 3412251354
در کتاب «میعاد»، حرف اول از آن یک کتاب سیاسی است؛ «راز قطعنامه». این کتاب که حرف و حدیث درباره اش زیاد است به بررسی پذیرش قطعنامه و جام زهر می پردازد.
«شرح صراط» که شرحی است بر کتاب «صراط» مرحوم صفایی حایری دومین کتاب پرفروش فروشگاه میعاد در هفته گذشته بوده است. این کتاب ماحصل برگزاری هفده جلسه شرح و تدریس کتاب صراط مرحوم حجت‌الاسلام صفایی حایری توسط شاگرد برجسته ایشان حجت‌الاسلام غنوی است. موضوع کتاب همچون کتاب صراط، راه و روش سلوک فردی مبتنی بر سوره حمد است.
دوگانه «دغدغه های فرهنگی» و «قرارگاه های فرهنگی»، در این کتابفروشی هم جزو پرفروش ها بوده اند.
آخرین کتاب پرفروش این کتابفروشی کرمان «روش تحلیل سیاسی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است.

وارثین: دزفول، خ امام خمینی شمالی، بالاتر از سبزقبا ،کوچه شهدا، فروشگاه کتاب وارثین: 6412254556
«مفاتیح الحیاة» آیت الله جوادی آملی که منبعی است برای سبک زندگی اسلامی، پرفروش ترین کتاب وارثین دزفول بوده است. دومین کتاب هم «روش تحلیل سیاسی» مقام معظم رهبری است، که در شهرهای مختلف مخاطبان زیادی داشته است.
«رساله آموزشی» مقام معظم رهبری که سبکی نو در بیان احکام دارد در میان مخاطبان فروشگاه وارثین پرطرفدار بوده است.
کتاب «پرسش و پاسخ» اثر تازه انتشارات انقلاب اسلامی هم با استقبال مواجه شده است. این کتاب متن کامل پاسخهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به پرسش‌های دانشجویان در ۹ دیدار طی سال‌های۱۳۸۲-۱۳۷۷ است، که در 528 صفحه گردآوری و تدوین شده است.

مشا-رسایل بندگی

«بشقاب های سفره پشت بام مان: خانواده و ماهواره» حجت الاسلام عباسی ولدی هم از جمله پرفروش های هفته گذشته بوده است. این کتاب، بر اساس تحکیم خانواده و مبارزه با هجوم زندگی به سبک غربی است و در چهار بخش دلایل خرید ماهواره، پاسخ به پرسش‌ها، حرف‌های شما و حرف‌های آخر ما  تدوین یافته که در هر یک از بخش‌ها مسائل مختلفی مورد بحث قرار گرفته است.
«رسائل بندگی» استاد خلاق فقید تهران، آیت الله مجتبی تهرانی آخرین کتاب پرفروش این فروشگاه بوده است.

آسمان: یزد، چهار راه مارکار ، بلوار شهید منتظر قائم ، پشت مسجد فاطمیه، فروشگاه کتاب آسمان: 3516238476
در یزد «از یاد رفته» که خاطراتی است درباره امر به معروف  و نهی از منکر که به تازگی چاپ شده است، پرفروش ترین کتاب بوده است.
«ضریح قدیمی» سیدعلی اصغر علومی هم دومین کتاب پرفروش کتاب آسمان بوده است.
سومین کتاب پرفروش کتاب آسمان یزد؛ مجموعه کتاب «من اهل بیت را دوست دارم» است. نویسنده در هر کتاب این مجموعه به بیان حدیث، داستان، معجزات و دانستنی‌هایی درباره چهارده معصوم(ع) پرداخته و سه نیاز احساسی کودک، آگاهی‌بخشی و ایمان‌افزایی را برطرف می‌کند. مطالعه این مجموعه می‌تواند باعث افزایش شناخت کودکان نسبت به اهل بیت(ع) گردد. این مجموعه را نشر جمال منتشر کرده است.
کتاب «آفتاب مهر» هم در یزد با استقبال خوبی مواجه شده است. این کتاب متشکل از ده فصل مربوط به معارف مهدوی است که یکصد پرسش جدید و مبتلا به امروزی در آن مطرح شده و به صورت کامل و ساده و روان پاسخ داده شده است.
«روضه های ناشناخته کربلا» سیدعلی اصغر علومی و «مفاتیح الحیاة» آیت الله جوادی آملی هم دو کتاب پرفروش دیگر «آسمان یزد» بوده اند.

نظرات  (۱)

نویسندگی و قلم خوب نوشتن و ایجاد فضای جذاب در نوشته واقخا هنر میخواد!
من عمرا همچین محتوائی رو نمی تونستم با این بیان منتقل کنم.
هر کتابفروشی رو جلوی اسمش دو تا نقطه میذاشتم و اسم کتابا رو هم تند و تند پشت هم به ترتیب ردیف میکردم!
:)))))))))

ولی انقد دوس داشتم میتونستم اینطوری بنویسم!ولی هنرش رو ندارم:))))
اگه یاد دادنیه و میشه یاد گرفت به ما هم یاد بدید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی